TRAFİK ALARMI (2)

TRAFİK ALARMI (2)

TRAFİK ALARMI (2)

TRAFİK ’teki arzı endam, podyumdaki mankenlerin salına salına arzı endam edişlerine hiç de benzemiyor. Yollarımız, daha doğru bir ifadeyle karayollarımız maalesef binbir tehlikeyle dolu. Trafik kazalarında dünya birincisiyiz. Kurallar umursanmıyor. Karayollarımızda ve şehiriçi yollarda 7 milyon taşır seyir halinde. Ülkemizde ki yolcu taşımacılığının %95’i, yük taşımacılığının %85’i karayollarında yapılıyor. Karayolları artık bu yükü taşıyamaz durumda. Üstelik bu yük her geçen gün çılgın bir hızla artıyor.
Diyeceğimiz şudur. Yeni Trafik yasası çıkmakla elbette iyi oldu.
Sorumsuz ve kural dışı davranışlara karşı caydırıcı etkisi olabilir. Uygulama başlasın göreceğiz. Ne var ki çok da iyimser olamıyoruz.
Neden mi? karayollarımızın durumu malum. Demiryollarımız ise çağın bir hayli gerisinde. En ekonomik ve en güvenli kabul edilen demiryolları, en gelişmiş ülkelerde en çok kullanılan yol olurken, ülkemizde tam tersi olmuştur. Osmanlı devrinde ve Cumhuriyet’in ilk 25 yılında demiryolu yapımına çok önem verildiği halde, 1950’den sonra bu akılcı yol bırakılarak, dengeler bozulmuştur. Üç tarafımız denizlerle çevrili olmasına rağmen denizyolları da ihmal edilmiştir. Havayollarımız ise son yıllarda gelişmekle beraber, pahalı olduğu için taşımacılıktaki işlevi sınırlıdır.
Vel’hasıl TRAFİK alarm vermeye devam ediyor. Yıllardan beri hem de kırmızı alarm veriyordu. Aldıran olmadı. Oysa ki problem çözümsüz kaldıkça, gözlerden saklandıkça, sanki önemsizmiş gibi bir hava verilip keyfimize baktıkça, çözümü sürekli ertelenmiş problemlerin geriye dönüşü de işte böyle muhteşem oluyordu.
Şehrimizin trafiği de bir hayli sorunlu. Şehir yolları yetersiz. Toplu taşımacılık zayıf. Beş kilometrelik bulvarda binlerce otomobil seyir halinde. Ağır vasıtalar, hatta traktörler bile bu trafiğin içinde. Akla gelen her yer otopark gibi kullanılıyor. Bir-iki kilometrelik mesafeye dahi otomobille gidiyoruz. Bisiklete binen yok. Zaten bu trafiğin içine bisikletle girmek de bayağı cesaret ister. Çevre Yolu’na daha yeni el atıldı. Tokat Turhal yolu yeniden düzenlenmesi gerekiyor.
Bizim trafiğin sorunlar listesi uzadıkça uzar. Onun için burada şimdilik bir nokta koyalım. Hoşça kalın…

22 KASIM – TOKAT GAZETESİ

administrator

    Related Articles

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir