TÜRK OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN LİDERİ TOFAŞ’IN TOKAT ANA BAYİSİ ÇAĞDAŞ OTOMOTİV A.Ş DÜZENLEDİĞİ BURSA GEZİSİ İLE TOKAT’TA BİR İLK’İ GERÇEKLEŞTİRDİ (2)

TÜRK OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN LİDERİ TOFAŞ’IN TOKAT ANA BAYİSİ ÇAĞDAŞ OTOMOTİV A.Ş DÜZENLEDİĞİ BURSA GEZİSİ İLE TOKAT’TA BİR İLK’İ GERÇEKLEŞTİRDİ (2)

TÜRK OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN LİDERİ TOFAŞ’IN TOKAT ANA BAYİSİ ÇAĞDAŞ OTOMOTİV A.Ş DÜZENLEDİĞİ BURSA GEZİSİ İLE TOKAT’TA BİR İLK’İ GERÇEKLEŞTİRDİ (2)

BURSA’ya VARIŞ
29 EKİM 2002 Salı sabahı saat: 09.00’da BURSA’ya vardık. Ve doğru kalacağımız otele, beş yıldızlı Otel ALMİRA’ya geldik. Resepsiyonda formları doldurup odalarımıza çıkarak bir süre istirahat ettik. Saat: 12.30’da Otel Lobisinde buluşup öğle yemeği için otobüsümüzle Hünkâr Lokantasına hareket ettik. Bir bakıma şehir turu yaparak Bursa’nın tarihi eserce zengin olan Çekirge semtindeki Hünkâr Restorant’a geldik.
Şehrin bir kısmını kuşbakışı gören yüksek bir yer. Çevrede tari hi eserleri görüyoruz. Hünkâr’ın hemen üst tarafında meşhur YEŞİL KÜLLİYE var. 1. Mehmet Han döneminde başlayıp 2. Murat Han zamanında tamamlanmış Yeşil Camii’ye mavimtırak yeşil çinilerinden dolayı bu ad verilmiş. Çevrede başka külliyeler de var. “(KÜLLİYE: cami, medrese, imaret vb. yapıların bir bütünlük oluşturmasıdır.) Zamanımız kısıtlı olduğu için Hüdavendigar Külliyesi, Yıldırım Külliyesi, Muradiye Külliyesi gibi eserlerin sadece yanlarından geçebildik. Ya da uzaktan görebildik.
BURSA, OSMANLI DEVLETİ’nin ilk başkenti olması nedeniyle Osmanlı döneminden kalan pek çok yapı var. Roma ve Bizans döneminden kalma eser yok. Sadece Hisariçi denilen eski şehri çevreleyen surların Bitinialılar tarafından yapıldığı, sonraları Romalılar’ca onarıldığı biliniyor. Bursa şehri Bitinia Kralı 1. Prusias (MÖ. 230-182) tarafından kurulmuş. Adı ordan geliyor. 1326’da Orhan Bey tarafından fethedildikten sonra Osmanlılar, başkent yaptıkları BURSA’yı imar ettiler ve bir ticaret ve kültür merkezi olarak geliştirdiler. Şehir, tarih boyu bir ipekçilik, halıcılık ve ticaret merkezi olmayı sürdürdü ve zenginleşti.
BURSA bugün de Marmara bölgesinin ve TÜRKİYE’nin en önemli ticaret ve sanayi merkezlerinden biri. Nüfus bakımından da TÜRKİYE’nin beşinci büyük şehri. Bursa’yı yıllar önce görmüştüm. Bugünkü Bursa da diğer birçok şehrimiz gibi maalesef çarpık kentleşmeden nasibini almış durumda.
TOFAŞ OTOMOBİL MÜZESİ
Bu çok ilginç müzeye araba tarihi müzesi de diyebiliriz. Böyle bir müze TÜRKİYE’de tek olduğu gibi, dünyada da benzeri ender olsa gerek. Tarihi bir mekân içinde kurulmuş olan TOFAŞ OTOMOBİL MÜZESİ, yalnızca TOFAŞ’ın 31 yıllık oto marka ve modellerinin değil, çok uzun bir tarih sürecinde (BEŞBİN YILLIK) ANADOLU’da imal edilip kullanılmış ve halen de kullanılmakta olan atlı arabaların, faytonların öküzle çekilen kağnı ve setenlerin birebir modellerinin ve saklanmış, koruma altına alınmış örneklerinin de sergilendiği orijinal bir müze. Bu muhteşem müzede ETİLER ve ROMALILAR tarafından kullanılmış savaş arabalarının birebir benzer modelleri de sergileniyor. Özetle, tekerleğin icadından beri geçen zamanlarda arabanının ve arabacılığın öyküsü bu müzede canlı olarak mevcut. Bütün bu arabaların imalatıyla ilgili tezgâhlar ve onarımlarıyla ilgili alet ve edevat da asıllarına uygun şekilde aynen sergileniyor.
ANADOLU’nun birçok yöresinin ve birçok illerinin kendine özgü at arabaları, faytonları, kağnıları yöre ve il adlarıyla bu müzede yerini almış. TOKAT KAĞNISI da var.
Ve tabii ki TOFAŞ BURSA fabrikasının ürettiği otomobillerin ilk marka ve modellerinden son modellerine kadar olan örnekleri de var. MÜZE’de ayrıca eski arabaların ve TOFAŞ ürünlerinin yapım teknikleri şemalar halinde duvarlarda ve panolarda gösteriliyor.

5 KASIM TOKAT GAZETESİ

administrator

    Related Articles

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir