AMATÖR RESSAMLAR SERGİSİ

AMATÖR RESSAMLAR SERGİSİ

AMATÖR RESSAMLAR SERGİSİ

Gençlik Merkezi salonlarında iki Tokat’lı hanım; Hülya Erk ve Şerife Gündüz ilk resim sergilerini açtılar. Geçtiğimiz cumartesi günü, saat 17:30’da, amatörce bir heyecanın ürünü olan sergiler “Amatör Resimler Sergisi” yazılı pankartlar altında kokteylli bir açılışa sahne oluyordu. Bir salonda Hülya Erk, öbür salonda Şerife Gündüz: arada uzun, dar bir koridor. Ancak, bir salondan öbürüne geçerken koridor boyunca taşıdığınız etkileşim sizi bir süre daha oyalıyordu. İlginizi çeken bazı resimlere dönüp tekrar bakmak ihtiyacını duyuyordunuz.
Her iki ressam da, bir resim eğitiminden geçmemişler. Yalnız Nişantaşı Kız Lisesi mezunu Hülya Erk’in kısa bir süre özel atelye çalışması olmuş. Evlenince 10 yıl ara vermiş. Ve ansızın gelen bir ilhamla fırçasını tuvallerde gezdirmiş. Şerife Gündüz ise, ara ara yapmış resimlerini. Resme nasıl başladığını kendisi de bilmiyor.
Ressamlarımız, herhangi bir sanat akımına bağımlı değiller. Bunu kendilerine ayrı ayrı sordum aşağı yukarı aynı cevabı aldım. “Biz gördüğümüz ve hissettiğimiz gibi resim yapıyoruz.” Gördüğümüz tabloları bir ekol içine sokmak gerekirse; “Klasizm” ve “Realizm” diyebiliriz.
Hülya Erk’in sergisinde, 6 portre, 10 manzara, 2 natür-mort var. Portrelerin 2’si kendi kızı, diğerleri orijinaline bakarak yapılmış röprodüksiyon türünden resimler. Manzara resimlerinden “Bir Bağ Evi” ve “Bahçe” tabloları dışındakiler yine röprodüksiyon “Natur-Mort”ların ikisi de özgün; yani ressamın kendi orijinal çalışması. Toplam 18 tablosu içinde, ressamın profesyonelce çalışmasının ürünü, “özgün yapıt” da denilen, orijinal eser niteliğinde 6 tablo dikkati çekiyor. Tabloları pres tuval üzerine yağlı boya fırçası tekniğiyle yapılmış.
Şerife Gündüz, sergisinde 25 tablo sunuyor. 8 portre, 12 manzara ve 5 natür-mort. Portrelerden üçü modelli çalışma ürünü. Tabloların çoğunluğu ressamın özgün çalışmaları. Dikkati çeken tablolar: “Köy Değirmeni”, “Ali Paşa Cami”, “Tokat Kalesi”, “Yayla”, “Bekleyen 2 kadın” “Heybe ve sömek mısırlar”, “selede meyve ve vazo”. Genellikle pres-tuval, biraz da keten-tuval üzerine yağlı boya fırça tekniğiyle yapılmış tablolar.
İki amatör ressamın, bu ilk sergilerinde sanat değeri taşıyan bazı tabloları da gösterime sunmuş olmaları, böylece övgüye değer bir başarı sayılmalıdır. Ayrıca şu denebilir ki, sanat; yoğun bir arayış, bir çile ve özveri ister. İleride açacakları sergilerde bunu da görmek isteriz.

11 HAZİRAN – SESİMİZ GAZETESİ

administrator

    Related Articles

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir